Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Čánský, Pavel ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Primárním cílem bakalárské práce bylo vytvorit na zadaném území autobusový a vlakový terminál spojený s centrem novou peší osou, která by byla odclonena od prumyslové zóny teplárny CEZ zástavbou. Soucasná prístupová cesta na pozemek není príliš atraktivní a proto se projekt snaží definovat novou. Návrh respektuje merítko mesta a okolí parcely i existenci soucasné zástavby v podobe supermarketu Tesco a budov výroby Vánocních ozdob. Dále respektuje osy stávajících budov na parcele, tím je urcena jeho kompozice. Projekt vytváří městský prostor s novými funkcemi jako jsou koncertní sál, pošta, policie, parky, obchodní domy, krytý bazén nebo galerie.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Livovská, Lucia ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit přestupní autobusový a vlakový terminál a posunout tak veškerou městskou a meziměstskou dopravu na jedno místo poblíž městského centra. Předmětem návrhu je rozdělení na tři liniové zóny – každá zóna plní svoji roli svým umístěním. Jako dominanta parcely je v centru koncipován přestupní autobusový a vlakový terminál. Jižně od terminálu se nachází administrativní budovy, které slouží jako bariéra proti továrně nacházející se pod parcelou. Severně od terminálu se nachází objekty občanské vybavenosti a služeb, které jsou využívány jednak cestujícími a rovněž obytní zástavbou severně od parcely. K této zóně přiléhá i malý městský park v souladu se zelení pokrytou parcelou.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Zbellová, Zuzana ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Riešené územie je rozdelené na štyri funkčné celky. Každý celok má svoju úlohu, danú umiestnením. V prvej - hlavnej dopravnej zóne sa pozdĺž koľaje stretáva a kumuluje všetka vlaková aj autobusová doprava, ktorá prichádza na parcelu. Nachádza sa tu dvojpodlažná oceľová konštrukcia slúžiaca ako obal pre bunky terminálu a ako kostra pre vertikálny park. Jednotlivé bunky terminálu sú funkčne rozdelené na vlastnú budovu autobusového a vlakového terminálu a ďalšie tri bunky, v ktorých sú doplnkové funkcie, ktoré priamo súvisia s cestovaním. Tieto štyri bunky sú hravo rozohrané v líniovej konštrukcii a obrastené zeleňou.
Nádraží Brno – Královo Pole
Iepur, Ecaterina ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Stávající přestupní příměstský dopravní terminál Brno - Královo pole je soustředěný kolem druhého největšího vlakového nádraží v Brně, které denně odbaví cca 10 000 cestujících, slouží k přestupům mezi různými druhy dopravy. Budova stávajícího nádraží Brno - Královo Pole z hlediska svého umístění, skryta za dálničním tělesem, nedává velký prostor pro situování nového centra přestupů. V ramcich rekonstrukce stávající nádražní budovy byla provedena komplexní přestavba spojenou s vylepšením vnitřního uspořádání budovy. Podle rekonstrukce byli provděny stavební zásahy do současného objektu tak, aby vyhovovaly současným standardům kladeným na moderní přepravu a komfort cestujících.
Nová nábřeží - skrytý potenciál Svitavského náhonu v Brně
Matějová, Pavla ; Seitzová, Iveta (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Bc. Pavla Matějová, Architektura a urbanismus, Ústav navrhování V., FA VUT Brno 2009, 19 stran Diplomová práce, vedoucí doc. Ing. arch. Karel Havliš, FA VUT Brno Diplomová práce se zabývá urbanistickým a architektonickým návrhem pásu postindustriálního území podél Svitavského náhonu v Brně, konkrétně lokalitou na území u městské Teplárny na Radlase a bývalé továrny Mosilana po ulici Křenová. Cílem práce bylo nalezení potenciálu Svitavského náhonu pro obnovu a tvorbu nových městských prostor, především v podobě nábřeží určených pro chodce. Návrh se také zaměřuje na obnovu a nalezení nového vhodného funkčního využití zejména průmyslových budov bývalé továrny Mosilana. Teoretická část diplomové práce popisuje urbanistický vývoj města, historii a vývoj brněnské krajiny a řek na jeho území. Zkoumá a analyzuje podmínky v území ovlivňující návrh. Nachází se zde celkový popis navrhovaného řešení. Výkresová část se zabývá grafickým rozborem území, konkretizací podmínek ovlivňujících návrh a řeší kompletní urbanistický návrh s vybranými detaily území.
Design netradičního sedacího prvku městského mobiliáře
Haltof, Vladimír ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; Karásek, David (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá designem sedacího prvku městského mobiliáře (lavičky) sloučením pohledů dvou příbuzných oborů – průmyslového designu a architektury. Tvůrčí výstupy práce, které reagují na problémy městského mobiliáře v urbanistickém prostoru, byly od samého počátku cíleny jako design s ambicí reálné produkce. Proto je součástí práce několik ověřovacích kroků potvrzujících realizovatelnost navržených řešení. Prvním výstupem je design sedacího prvku inovativní koncepce s netradičním konstrukčním řešením a integrací funkce stojanu na kola. Prvek řeší zejména problém nežádoucího používání mobiliáře v urbanistickém prostoru. Autor práce pojmenovává jako „antiergonomické principy“ soubor principů omezujících nežádoucí používání prvků městského mobiliáře, které je specifické právě pro veřejné prostory s anonymními uživateli. Druhým výstupem, doplňujícím komplexnost přístupu k řešení, je návrh univerzálně použitelného prvku pro kotvení městského mobiliáře. Navržené řešení eliminuje nevýhody běžně používaných způsobů kotvení do dlažby nebo monolitických betonových základů použitím montovaného základového prvku, který je osazován jako součást podkladních vrstev realizovaných pod rozebíratelné zpevněné plochy (dlažby).
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Vlček, Marek ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Základem bakalářské práce je urbanistický návrh terminálu, okolních objektů a prostorů a celková rehabilitace struktury blízkého okolí. Navrhovaná parcela je rozdělena na dvě zóny: v jedné je umístěn samotný terminál spolu s objekty a prostory, které blízce souvisí s cestováním – restaurací, kavárnou, úschovnou kol, venkovním kulturním prostorem a vlakovým a autobusovým nástupištěm. Objekty zastřešuje dominantní střecha ve tvaru C. Centrem první zóny je park s rozlehlým náměstím, které je jakýmsi spojením mezi objekty a prostory a využívají ho pouze chodci a cyklisté. V druhé zóně je umístěna občanská vybavenost. Všechny objekty na parcele reagují na okolní zástavbu svým umístěním, orientací, charakterem a vzhledem.
Nová nábřeží - skrytý potenciál Svitavského náhonu v Brně
Handlířová, Petra ; Ing.arch.Roman Svojanovský (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá urbanistickým a architektonickým návrhem pásu území podél Svitavského náhonu a říčky Ponávky v Brně. Vlastní řešené území se nachází v blízkém okolí Svitavského náhonu a to v místech, kde je již spojený s říčkou Ponávkou. V rámci města leží toto území jižně od centra na katastrálním území Komárov a částečně na katastrálním území Trnitá. Cílem práce bylo nalezení potenciálu „Svitavského náhonu“ pro obnovu a tvorbu nových městských prsotor, především v podobě nábřeží určených pro chodce a cyklisty. Návrh se také zaměřuje na obnovu a nalezení nového vhodného funkčního využití. Teoretická část diplomové práce popisuje urbanistický vývoj města, historii a vývoj brněnské krajiny a řek na jeho území. Zkoumá a analyzuje podmínky v území ovlivňující návrh. Nachází se zde celkový popis navrhovaného řešení. Výkresová část se zabývá grafickým rozborem území, konkretizací podmínek ovlivňujících návrh a řeší kompletní urbanistický návrh s vybranými detaily území
Kulturní paměť a městský prostor Vršovic
Sekyra, Daniel ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Češka, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá kulturní pamětí a městským prostorem pražské čtvrti Vršovice. Práce se věnuje Vršovicím jako celku, představí se v ní Staré a Nové Vršovice včetně jednotlivých vybraných míst. Vršovice se rozvíjely hlavně v 50. a 60. letech 20. století, kdy v Praze vznikala nová sídliště a plánování městského prostoru bylo po válečných letech ve velkém rozmachu. Práce se zabývá tématem paměti a tím, jak se tento fenomén projevuje v kultuře a historii. Sleduje několik důležitých míst a staveb, které hrály významnou roli v kulturní paměti a v budování identity obyvatel, a jak tato místa ovlivnil čas a změny ve společnosti. Sleduje rovněž o jak velké změny šlo a jak se tato místa změnila fyzicky. Soustředí se především na oblast Nových Vršovic. Hlavním důvodem je větší dynamika změn v této oblasti. Dalším důvodem je skutečnost, že oblast Starých Vršovic již byla předmětem mnoha studií a knižních titulů. V tomto směru Nové Vršovice zatím o něco zaostávají, a já bych rád přispěl právě do studia Nových Vršovic. Městský prostor je spolu s kulturní pamětí hlavním tématem této práce. Kulturní paměť je poměrně nová vědecká metoda, která nám pomůže tyto změny pochopit. Klíčová slova: paměť, kulturní paměť, historická paměť, městský prostor, urbanismus, Vršovice

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.